HTML

Marathon Jägerért

A 2010-es győri maraton teljesítése után jött 28 feles jéger. Aztán még 2 maraton, most pedig egy kicsit vadabb terv...

Friss topikok

12-14. hét – kemény hétvégék, sérülés és felkészülés a félmaratonra

2010.09.02. 23:30 Csabi (28)

Nos, örülök a rendszeres olvasók (mondhatni olvasótábor) visszajelzéseinek. Ami a fogadás 3 további résztvevőjét illeti (hívjuk őket Zsoltinak, Tominak és Marcinak), jelentem: edzenek, készülnek, lelkesek, de blogolni nem blogolnak – folytatom a győzködést, de mondjuk igaz ami igaz, Zsolti már túl van egy elég tartalmas poszton… :-)

Ami az elmúlt heteket illeti, volt két keményebb hosszú hétvége (a 20-ai hétvége a Balcsin és a Félsziget Erdélyben), nos, itt is inkább a nyeremény elfogyasztására készültünk, de ennek ugye most már végleg vége, jó útra térek.

Jöjjenek hát az elmúlt hét történései, tanulságai szokás szerint bullet pointos formában:

  • Már utaltam rá, elég uncsi ugyanazokon az utakon futni. Az elmúlt két hétben két új utat fedeztem fel (mindkettő otthonról indul, a Páva utcából):
  • Déli kis kör: a Petőfi-hídtól a Lágymánosiig Pesten, ott egy nagy kör a Kopaszi-gáton, majd Budán el a Petőfi-hídig és azon át (illetve opcionálisan még egy oda-vissza Pesten a Lágymányosi-hídig) – kb. 8-10 km, de nagyon kellemes, a forgalmat leszámítva persze.
  • Duna-parti nagy kör: át a Petőfi-hídon Budára, ott végig a Margit-hídig, át a Margitszigetre, ott egy kör, majd át Pestre a Margit-hídon, Pesten pedig vissza a Bakáts térig – ez kb. 17-18 km.
  • Utóbbi kör során tudatosult bennem még inkább, mennyire fontos (pláne a szép emlékű kánikulában) a folyadék pótlása. Ekkora távolságon már érződik a hiánya, illetve az elégtelen volta.
  • Szintén nagy tanulság volt (persze ez sem a spanyol viasz), hogy mennyire rossz megszakítani a jól eltalált tempót, ritmust. A feltúrt Margit-hídon átjutni csak sétálva lehet, és utána elég rossz újra futni indulni.
  • Nagyon durva, mennyi embert megmozgat a félmaraton. A fent említett nagy kör során annyi embert láttam a Margitszigeten, mint még soha. Gyanítom, októberben már lényegesen kevesebben leszünk.
  • Végül egy esemény, amit hátráltatja a felkészülésemet: nem tévedés, egy gokart baleset. Ez Erdélyben esett meg, a kíméletlen tempót nem bírták a szuperlágy gumik, a gép keresztbe fordult az úton, a mögöttem poroszkáló Dániel pedig megérkezett oldalról (mint utóbb bevallotta, az ellenoldal fizette le). Sajnos mivel papucsban diktáltam az említett kíméletlen tempót, marhára lehorzsoltam a sarkamat, ami nem is lenne annyira súlyos, ha nem lenne ilyen rossz helyen. Levi szerint tökös dolog a gokart-sérülés (szerintem mondjuk a lőtt seb vagányabb), tény ami tény, most eléggé zavar. Munkahelyi cipőben sántikálok, és bár futócipőben sokkal jobb (most teszteltem Mantovában), nem nagy élmény. Reméljük, vasárnapig enyhül egy kicsit.

Na igen, vasárnap félmaraton. Az itt látható útvonalat tervezem teljesíteni kb. 6:00-6:15-ös kilométerekkel (tehát tágan értelmezve 2:00:00 és 2:15:00 között), de persze ki tudja, mit hoz a tömeg, a fájós sarok, esetleg az időjárás. Hiperoperatív kérdés volt, hogy melyik depóból induljak (tervezett idő alapján sorolják be a népet), Zsolti azt ajánlotta, hogy elöl, mert a végén bazi nagy tömeg lesz, Péntek Andris (kollégám és tapasztalt maratonista) viszont azt, hogy a végén, mert pszichológiailag jobb előzni, mint előzve lenni. És bár utóbbiról elsőre azt lehet hinni, hogy botorság (bullshit), aki futott már, az tudja, hogy ez mennyire igaz. Végül salamoni döntéssel az utolsó előtti (1:50:00 és 2:00:00 közötti) depóba kértem magam. Kb. 4-5 kilométerenként van frissítés (erre szükség lesz, lásd fentebb), várom, kíváncsi vagyok. Bár teszek zenét a fülembe, szerintem inkább a nézőket fogom szemlélni, hallgatni. Aki esetleg olvassa ezt és kint lesz, az fehér (vállán fekete) „Marathon Jagerért” feliratú pólóban (Gabitól kaptam) és idétlen fejpántban keressen, és feltétlenül üvöltsön rám.

És hogy legyen miért „velünk maradni”, a héten sok infót megtudtam a novemberi győri maratonról, a következő részben a félmaraton tapasztalatain túl erről is be fogok számolni. :-)

2 komment

Címkék: sérülés félmaraton folyadékpótlás

A bejegyzés trackback címe:

https://marathonjagerert.blog.hu/api/trackback/id/tr62267954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S.Alfonz 2010.09.03. 21:38:12

Szia!

Én is követem a felkészülést, szurkolok, hogy minden a terv szerint menjen!:)

Mikor Gyuris, (1másik) Kovács és Szűcs kollégával futottunk félmaratont anno a tömeg miatt hátrasodródtunk az indulásnál (2:20 utáni depóba valahogy), viszont tényleg jó volt, hogy végig szolidan előzgettünk! (1:58-ra följöttünk)

Amit én megszívtam: 12km környékén gondolkodás nélkül elvettem és a tarkómra borítottam egy pohár víznek látszó áttetsző Gatorade-et, de úgy, hogy előtte még a frissítő szivacsot is beletunkoltam...szóval csak óvatosan:)

A nyújtásról meg az jutott eszembe, hogy Ottóbá magyarázta annak idején (az orvosi zsargont némileg nélkülözve), hogy "nem ér semmit a futás nyújtás nélkül" illetve, hogy "nyújtáskor teszed bele a kondit a lábadba"!? Szóval jobbulást és hajrá!:)

Dávid

wegi 2010.09.04. 18:33:46

Hello,
én is kint lezske, kék gatya, zöld polo,vizsont idétlen fejpánt nélkül, hat perces km-ekre gondoltam szóval futhatunk kb együtt ha van kedved.

Thomas
süti beállítások módosítása